♥ ♥Follow Gue♥ ♥

Perubahan demi perubahan (12/05/15)

 

Assalamualaikum wbt
Apa yang aku mampu lakukan ialah menutup aurat sepenuhnya. In shaa Allah. Aku bermula dengan hipokrit. Benar kata sahabatku. Apabila bermula dengan hipokrit in shaa Allah akan terbit rasa takut untuk kembali pada asal. Aku bermula dengan tudung labuh hanya kerana ingin sembunyikan tudung dalam yang terlalu besar. Kerana dek tak selesa, aku menyuruh sahabatku belikan tudung bidang 50. Aku mula pakai di kampung. Aku fikir banyak kali apa kata keluarga aku andai aku pakai tudung labuh. Aku takut! Apa pandangan mereka. Alhamdulillah! Aku berjaya meskipun adalah sorang ni ejek aku tapi entah kenapa sejujurnya aku senang dengan ejekan itu. Seolah-olah satu pujian buatku.
Ikhtilat. In shaa Allah. Di kolej aku masih mampu untuk menjaganya. Manalah ada orang kenal sangat aku nih. Aku aja yang kenal diorang sebab aku stalker. Hehehe. Satu tabiat buruk aku. Yang na kawan dengan aku hanya lelaki sem 2. Junior aku. Itu pun aku da letak had supaya berkawan bukan dalm hp. Ini akan mengundang rasa pelik! Aku tak nak rasa pelik itu datang. Cukuplah ketika form 5. Kerana aku tau masih ada yang tak faham diri aku. Aku ingin menjauhi couple. Kerana couple aku kecundang. Aku suda pecah amanah. Aku mula menjauhi sahabat-sahabat aku. I will not repeat taht stupid action anymore. I love Allah! I love my teacher, Rasulullah!I love my family. I love my bestfriends. And all in the world who loves me!
Mengenai ilmu! Aku malu dengan fb kak Hassanah (sahabat yg rekemen) dan arwah kak Nor Artikah sentiasa mecari ilmu kerana Allah kerana tau akan kematian selalu dekat! Sentiasa dekat dengan kita! Aku akan buat perubahan demi perubahan! Aku mengharapakan pertolongan sau-satu yang Agung iaitu Allah! Dan sokongan daripada keluarga, sahabat, pensyarah2, guru2 dan sesiapa yang teribat secara tidak langsung.

0 comments:

>