♥ ♥Follow Gue♥ ♥

Ramadhan Datang Bertamu

Assalamualaikum
Ya Allah. Harini aku terlalu sedih kerana awal Ramadhan, aku tidak dapat menyambut bersama keluarga tercinta. Aku masih lagi mencari hikmah kenapa air mata terlalu mudah untuk mengalir. Aku ingin meyakinkan bahawa aku boleh tetapi masya-Allah. Sakit.
Terlalu susah untuk aku bangkit daripada kesusahan yang sentiasa terheret di kakiku.
Aku terlalu merindui mummy dan daddy aku. Tipulah aku tak rindu!
Allah! Aku mencintai-Mu dan aku ingin melatih diriku menjadi kekasih Rasulullah.
Tetapi banyak aku tak tahu mengenai Rasulullah! Terlalu daif dengan ilmu.
Aku malu dengan sahabat-sahabat lain yang begitu tawadhuk!
Aku menginginkan semua itu! Aku dahaga! Tetapu demi Allah. Aku tak tau na minta tolong pada siapa selain daripada-Mu. Aku malu! Aku masih merangkak mencari keredhaan-Mu!
Aku tersilap langkah lagi. Aku lalai dengan masalah duniawi yang begitu mencengkam hatiku yang kotor.
Hanya satu! Mantee istimewa! Terus terang aku katakan aku terlalu sedih dan simpati melihat keadaan dia sebegitu. Aku ingin menolongnya tetapi aku tak mampu Ya Allah. Aku tak tau na mula dari mana?
Aku terpaksa meminta tolong kepada MPP supaya ambil mantee istimewa ini di bawah naugannya. Kronik kan ayat aku? Jujur ak katakan lagi, aku sudah lari daripada fokusku untuk belajar dan aku selalu menyakitkan hati sahabat-sahabat aku sekeliling. Maakan aku sayang! Aku akan sedaya upaya untuk berubah. Support me!
Daddy! Happy Ramadhan El Mubarak! I hope you happy with your family and I just want to say  always love you!

0 comments:

>